ساخت موتور ۲٫۲ مگاوات آسیاب های واحد گندله سازی توسط سازندگان داخلی

ساخت موتور ۲٫۲ مگاوات

ساخت موتور ۲٫۲ مگاوات

به گزارش خبرنگار فولاد، محمد خدابنده سرپرست تعمیرات برق و ابزار دقیق واحد گندله‌سازی با اعان این خبر گفت: برای نخستین باریکی از موتورهای آسیاب خط شماره یک واحد گندله‌سازی با موتور ساخت داخل جایگزین شد و پس از نصب در توقف سرد ۱۳ روزه اخیر با موفقیت در شرایط بهره‌برداری قرار گرفت. وی در تشریح موتورهای مورداستفاده در هریک از آسیاب‌های واحد گندله‌سازی گفت: هرکدام از این آسیاب‌ها دارای دو موتور ۲٫۲ مگاوات با سرعت چرخش روتور ۱۰۰۰ دور در دقیقه و وزن ۱۲ تن می‌باشد که نیروی محرک برای چرخش کپسول آسیاب با سرعت ۱۳٫۹ دور در دقیقه را از طریق گیربکس و پینیون به چرخ‌دنده اصلی آسیاب منتقل می‌کند.

کپسول آسیاب حاوی بیش از ۲۰۰ تن گلوله فولادی با سایز ۳۰ تا ۴۰ میلی‌متر و قطر ۵٫۲ مترم می‌باشد که با توجه به طراحی داخل کپسول آسیاب و تجهیزات داخل آن در هر ساعت ۲۴۰ تن کنسانتره زبره از دانه‌بندی ۹۵ درصد زیر۱ میلی‌متر به دانه‌بندی ۸۰ درصد زیر ۴۵ میکرون تبدیل‌شده و به دانه‌بندی مناسب برای تشکیل گندله خام می‌رسد.

بنابراین گزارش، رحمت‌الله سلطانی فورمن تعمیرات برق و ابزاردقیق واحد گندله‌سازی نیز گفت: این موتور طبق هماهنگی مدیریت خرید قطعات یدکی و دفتر فنی تعمیرات ناحیه آهن‌سازی از خرید خارج به خرید داخل تبدیل و توسط شرکت رشد صنعت نیرو (RSN) ساخته شد. در ساخت این موتور با همکاری متخصصین برق واحد گندله‌سازی و دفتر فنی تعمیرات ناحیه آهن‌سازی و کارشناسان خرید قطعات یدکی، بازدیدهای حین ساخت و تست‌های مختلف عملکردی موتور در RSN انجام شد و پس از اطمینان از کارکرد صحیح موتور، موتور به فولاد مبارکه حمل گردید و برنامه‌ریزی‌های لازم جهت نصب و راه‌اندازی موتور در توقف تیرماه واحد گندله‌سازی صورت پذیرفت.

این فعالیت بزرگ با حمایت مدیریت ناحیه آهن‌سازی، پیگیری پرسنل واحد گندله‌سازی، مدیریت خرید قطعات یدکی، دفتر فنی تعمیرات واحد گندله‌سازی و حمایت مدیر بازرسی فنی و نظرات سازنده بازرسی فنی برق و ماشین‌های دوار و شرکت رشد صنعت نیرو (RSN) انجام پذیرفت که در پایان لازم است از همکاری واحدهای خرید، بازرسی فنی، دفتر فنی تعمیرات و حمایت مدیران ناحیه آهن‌سازی و خرید تشکر و قدردانی گردد.

برای مشاهده “محصولات برگزیده شرکت رشد صنعت نیرو” کلیک کنید

برای ارسال نظرات ابتدا فرم را تکمیل و سپس ارسال نمایید.

زنبیل خرید