الکتروموتور فشارقوی ضد انفجار با کلاس حفاظتی Ex d برای اولین بار در کشور تولید شد

ساخت و تعمیر الکتروموتور فشارقوی ضد انفجار با کلاس حفاظتی Ex d

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری استان قزوین، تعدادی از محصولات دانش‌بنیان شرکت رشد صنعت نیرو (RSN) یکی از واحدهای فناور بخش خصوصی مستقر در پارک علم و فناوری استان قزوین وارد مرحله تولید صنعتی شد.

RSN علاوه بر دارا بودن کارخانجات فعال تولید الکتروموتور در شهر صنعتی هشتگرد، دارای  واحد تحقیق و توسعه (R&D) فعال در پارک علم و فناوری استان قزوین نیز می باشد که با بهره‌گیری از متخصصین رشته‌های  برق، مکانیک و متالوژی اقدام به تولید ماشین‌های الکتریکی مورد نیازصنایع سنگین کشور از جمله نفت، گاز و پتروشیمی، سیمان، نیروگاهی و معادن و فلزات می‌نماید.

یکی از مهمترین محصولات دانش‌بنیان شرکت رشد صنعت نیرو (RSN) تولید الکترو موتور ضد انفجار کلاسEx d می‌باشد که با توان ۵۵۰ کیلووات و سطح ولتاژ ۶۰۰۰ ولت برای اولین بار در کشور در این کلاس حفاظتی از موتورهای ضد انفجار ساخته شده و آزمایش‌های مورد نیاز برای دریافت گواهی‌نامه ATEX را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

یکی از مهمترین کاربردهای الکتروموتورهای ضدانفجار در صنایع پتروشیمی، نفت و گاز می‌باشد که به دلیل عدم وجود تولیدکنندگان داخلی به خصوص در سطح اندازه‌های ولتاژ متوسط و ولتاژ فشار قوی، از نمونه‌های مشابه خارجی استفاده می‌شد و اکنون این محصول قابلیت تولید در جمهوری اسلامی ایران را دارد.

لازم به ذکر است شرکت RSN به عنوان یکی از شرکت‌های برگزیده وزارت نفت برای بومی‌سازی الکتروموتورهای ضدانفجار که  یکی از ده قلم کالای اساسی این وزارتخانه می باشد، انتخاب شده است و در راستای رفع نیازهای داخلی صنعت نفت تلاش می‌کند.

منبع : پارک علم و فناوری قزوین

برای ارسال نظرات ابتدا فرم را تکمیل و سپس ارسال نمایید.

زنبیل خرید