همراه با دانش‌بنیان‌های صنعت آب و برق

دستیابی به فناوری ساخت الکتروموتورهای فشارقوی و ضد انفجار در کشور

مدیر‌عامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به بومی‌سازی تکنولوژی ساخت الکتروموتورها گفت: با ساخت این موتور‌ها در داخل به اتکای توان متخصصان جوان داخلی، از غول‌های ساخت موتور در دنیا بی‌نیاز شده‌ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “ابوالقاسم تیموریان”، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان رشد صنعت نیرو (RSN) در خصوص ساخت و تعمیرات اساسی انواع ماشین‌های الکتریکی گفت: این تکنولوژی بیش از این در انحصار دو غول ساخت موتور دنیا یعنی شرکت های ABB و زیمنس بود که به علت تحریم‌ها مشکلات زیادی برای کشور در زمینه گارانتی و خدمات پس از فروش ایجاد کرده است.
وی افزود: در ادامه ساخت انواع الکتروموتورهای مختلف در حوزه پمپاژ آب، خطوط انتقال آب، موتور انتقال آب و معادن، اولین موتور ضد انفجار هم تولید و در خوزستان در حال بهره‌برداری است.
مدیر‌عامل این شرکت دانش‌بنیان (RSN) با تاکید بر حفظ کیفیت و افزایش بهره‌وری محصولات گفت: بخشی از قطعات این ماشین ها که در داخل کشور تولید نمی‌شود از قبیل رزین و عایق آب را وارد و بخشی دیگر مانند مس و فولاد را در کشور که از کیفیت بالاتر نیز برخوردارند، استفاده می‌شود و قیمت تمام شده این ماشین ها 20 درصد کمتر از نمونه‌های خارجی آن است.
وی ادامه داد: علاوه بر ساخت این ماشین‌ها، اورهال کردن و تعویض قطعات الکتروموتورهای خارجی که در زمان تحریم خدمات و پشتیبانی نمی‌دهند را نیز برای خدمات‌رسانی به شرکت‌های داخلی انجام می‌دهند.
مدیر‌عامل RSN در پایان افزود: حمایت از دانش بنیان ها با جلوگیری از واردات بی رویه محصولات بی کیفیت و برندهای نامعتبر میسر می‌شودو دولت می تواند با تصویب قوانین حمایتی مانع  ورود محصولات به اصطلاح با قیمت پایین اما در اصل کیفیت پایین به داخل کشور شود.

منبع : پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو

 

برای ارسال نظرات ابتدا فرم را تکمیل و سپس ارسال نمایید.

زنبیل خرید